איך הקורונה קשורה לחדלות פירעון?

בעלי עסקים רבים זקוקים להלוואות מידיות כתוצאה ממשבר הקורונה, אך בבנקים מצמצמים את כוח האדם ואת המענה הטלפוני והבקשות להלוואות מתעכבות.

כך נוצר מצב שעסקים שאין להם רזרבות עלולים למצוא את עצמם בבעיה תזרימית קשה תוך חודשים בודדים.נוצרה סיטואציה שרבים פונים להליכים של חדלות פירעון לצורך שיקום כלכלי. 

מה המשמעות של חדלות פירעון?

חוק חדלות פירעון החליף את המונח 'פשיטת רגל', ונועד להביא ככול האפשר לשיקומו הכלכלי של החייב. אין הכוונה רק לבעל עסק, אלא יכול להיות גם אדם פרטי שאינו יכול לשלם את חובותיו וזקוק לתוכנית ריאלית לשיקומו הכלכלי.

במידה ואתה בעל עסק פטור או מורשה, אין הדבר אומר שעליך בהכרח לסגור את העסק. בודקים ומחליטים כל עניין לגופו. בעל חברה בע"מ לעומת זאת, חייב לסגור את החברה שכן קיימת מגבלה לחייב להיות רשום כבעל תאגיד. 

כיצד נעשה הליך של חדלות פירעון?

יש להגיש בקשה מפורטת לחדלות פירעון בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים לתמיכה בבקשה: תצהיר, תדפיסי בנק, דו"ח רואה חשבון, מאזנים, מידע על הוצאות והכנסות, פרטים על מספר הנפשות בבית ומשכורות נוספות, ועוד. הממונה בוחן את הבקשה ומקבל החלטה. במידה והחליט לקבל את הבקשה, הוא מוציא צו לפתיחת הליכים וקובע לחייב תשלום חודשי לטובת קופת הנשייה. 

 מה תפקיד של עורך הדין בבקשה לחדלות פירעון?לעורך דין יש תפקיד משמעותי ביותר בהליך חדלות פירעון. עליו לבחון את כל התמונה ולייצג את החייב בכל ההליך תוך חתירה מתמדת לקבלת התוצאות הטובות ביותר שניתן.

לעו"ד עדי ברנט בובליל יש ניסיון וידע רב
שיעזור לך לקבל את המגיע לך 

ולעבור את התהליך בצורה הטובה ביותר. 

 עו"ד עדי ברנט בובליל

התקשרו עוד היום – 050-7605089

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *